2 Haziran 2016 Perşembe

Aşk ve Gurur ve Zombiler

  Aşk ve Gurur ve Zombiler kitabını sevmekle sevmemek arasında kalmıştım. Şuradan okuyabilirsiniz. Geçtiğimiz aylarda filmi vizyona girdi ben yoğunluktan gidemedim ancak dün izleyebildim. Başta Bay Darcy'yi görünce "bu ne be!" dedim fakat filmin sonunu "o neydi be!" ile bitirdim teşekkürler! Bu sebeple bir başka bir uyarlama izlersem baştan aşık olmuş gibi bir tavır takınacağım zira sonuç hiçbir zaman değişmedi.


    Gurur ve Önyargı'yı mutlu olmak için okuyan biri olarak söyleyebilirim ki kötü unsurları filme yakıştıramadım. Çünkü etrafımıza bir bakarsak zombilerin her köşe başını kestiğini görebiliriz. KPSS benim beynimi kemiren bir zombiydi mesela ama onu kılıcıyla tarihin sayfalarına gömecek bir Bay Darcy yoktu o ayrı konu.


     Filmde Lizzy'nin Collins'den kurtulmaya çalışırken Bay Darcy'nin dans teklifine evet demesi ayrıntısı çok güzeldi çünkü hikayenin orjinalinde çok da anlayamıyoruz Lizzy o kadar nefret ederken neden evet diyor. İlk dansın olmayışını sevmedim çünkü herkesi en çok etkileyen sahnenin ilk dans olduğunu düşünüyorum.
     Bay Collins'in her uyarlamada giderek katlanılmaz oluşuna ne demeli peki? Bence zombilerden önce onu bir elden geçirmeliydiler.
     Evlilik teklifindeki dövüş sahnesi filmin en sevdiğim kısmıydı. Çünkü zaten orijinal hikayedeki cümlelerin her biri bir kılıç darbesine eş değerdi. Ama Bay Darcy o yoğun duyguyu hissettirmedi bana.  
      Ben filmini de sevmekle sevmemek arasında kaldım galiba. Tam nefret edeceğim bi gülme geliyor cümlesi durumumu net olarak açıklıyor sanırım. İçinde Jane Austen barındıran şeylerden nefret edemiyorum yether!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder