21 Şubat 2015 Cumartesi

Jane Austen Kitap Kulübü

     Jane Austen Kitap Kulübü bize tüm Jane Austen romanları hakkında değişik bakış açıları sunuyor. Kitabı okuduğum süre zarfında sürekli neden bir Jane Austen kitap kulübüm yok diye kendime üzülmekle meşgul oldum. Kitapta 6 roman için 6 kişi mevcut. Bu 6 kişi farklı yaşamları, düşünceleri, hayat tarzları olan kişiler hatta daha önce hiç Jane Austen okumamış olanlar da var ama Jane Austen romanları onları birleştiriyor. Her roman başka bir kişinin istediği yerde tartışılıyor. Arkadaşlarla güzel bir yerde oturup Jane Austen'den konuşmak, rüya gibi... 


       Kitabı okurken hiç sıkılmıyorsunuz fakat kitabın sonu beni hayal kırıklığına uğratmadı dersem yalan söylemiş olurum. Daha önce hiç Jane Austen okumadıysanız azıcık sıkılacağınızı söyleyebilirim. Kitabın bir filmi de çekilmiş. Hayatımda ilk defa filmi kitabından daha güzel bir uyarlamayla karşılaştım. Film kitaptaki bazı ayrıntıları atlamış ama olay örgüsünü değişik ve hoş bir biçimde sunmuş güzel bir sonu da var filmin. 


Kitabı okuyup filmi izledikten sonra söyleyebilirim ki her türlü Jane Austen kitap kulübü teklifi kabul edilir :) Sözlerimi kitaptan bir soruyla bitiriyorum " Ya mutlu sona erişmiş ama bunu görememişseniz ne olurdu?" 
Not: Ben bu hikayede yer alsaydım büyük ihtimalle Pridey olurdum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder