21 Şubat 2015 Cumartesi

Jane Austen Hayatımı Mahvetti!

  Jane Austen'in romanları bitince inceden bir boşluğa düşen ben araştırmalara giriştim ve İnternet'te bu kitaba rastladım. Aslında başlangıçta biraz mesafeli yaklaştım kitaba, çünkü kafamdaki Jane Austen hayaline bir şey olsun istemiyordum. Ama okuduktan sonra fark ettim ki her Jane Austen hayranının okuması gereken bir kitapmış.


  Kitap bir Jane Austen hayranı Emma Grant'ın yaşadıkları etrafında dönüyor. Aynı zamanda Emma Grant Jane Austen eserleri üzerinde mesleki çalışmalar da yapmaktadır. Kitap boyunca süregelen olaylarla Emma kendi kafasında yarattığı "mutlu son" dünyasını sorguluyor.(ben de kitap boyunca aşkla ve evlilikle ilgili düşüncelerimi gözden geçirdim.) Evlilik hayatının bozulmasıyla birlikte kendi tabiriyle Jane Austen'den intikam almaya karar veriyor. Jane Austen sevmeyenler ya da daha önce hiç okumamış olanlar için de hoş bir roman. Eğer romantik komedi türü seviyorsanız mutlaka okumalısınız. Kitap boyunca Jane Austen'in hayatına dair de pek çok bilgi veriliyor ama bunun didaktik bir biçimde olmayışı sizi sıkmıyor. Kitabın sonu şaşırtıcı bir biçimde bitiyor ve bu benden tam not olmasına neden oldu. Siz de öyle düşünür müsünüz bilmem ama ben bir kitabın sonu güzel değilse onu sevemiyorum. Benim kitaba puanım 10 üzerinden 10 :) Ve kitaptan bir alıntıyla yazıya son veriyorum bence bu cümle bile kitabı okumak için iyi bir sebep ... "Bir mutlu son bulmak için öyle çabalıyoruz ki, mutlu başlangıcı kaçırıyoruz." 
Not: eğer ben bu kitapta olsaydım Emma'nın Chanel'de seçmediği herhangi bir elbise olurdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder